علی دایی سرمربی فصل گذشته پرسپولیس، در چرخشی ناگهانی برنامه کاری خود را برای ادامه حضور در این تیم به مسئولان باشگاه تحویل داد.

علی دایی

این در حالی است که او و سرپرست موقت پرسپولیس هفته گذشته شدیدترین جنگ رسانه‌ای در این فصل را به‌وجود آوردند و تندترین حملات لفظی را نسبت به هم داشتند. دایی که در مصاحبه‌های مختلف روی موضع سفت و سخت خود مبنی بر قطع همکاری با مدیریت پرسپولیس پافشاری کرده بود ناگهان در اقدامی غافلگیرکننده برنامه خود را تحویل داد. این در حالی است که مدیریت پرسپولیس اعلام کرده اولویت باشگاه برای مربیگری این تیم، دایی است و حالا سرپرست موقت پرسپولیس در موقعیت جدیدی قرار گرفته است.

بدون تردید شخص مورد علاقه او برای مربیگری در پرسپولیس حمید استیلی است که به‌نظر می‌رسد فاصله چندانی با پست مورد علاقه‌اش نداشته باشد اما احتمال تغییر و تحولات اخیر در سازمان تربیت‌بدنی و مشاوره دایی با دوستان نزدیکش او را مجاب به این تصمیم کرد. البته برخی هم می‌گویند که دایی طبق خواسته رئیس فعلی سازمان تربیت‌بدنی برنامه‌اش را به پرسپولیس ارائه داده است. با این حال برای معرفی سرمربی پرسپولیس همچنان باید منتظر بمانیم هرچند که خیلی‌ها معتقدند برنامه گرفتن از5 مربی تاکتیک خاص مدیریت باشگاه بوده و در نهایت استیلی به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌شود.

انصراف مایلی‌کهن

کاشانی، سرپرست موقت پرسپولیس در مورد وضعیت انتخاب سرمربی‌ می‌گوید: «مایلی‌کهن از ارائه برنامه عذرخواهی کرد اما دایی، استیلی و درخشان سرموقع برنامه‌شان را دادند. در 2 روز نخست نتوانستیم ابراهیم‌زاده را پیدا کنیم اما روز پنجشنبه ابراهیم‌زاده را پیدا کرده و مدارک لازم را برای او ارسال کردیم. ما با حضور اعضای کمیته فنی، برنامه گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم تا آنچه شایسته است را انتخاب کنیم اما ممکن است اگر کمیته فنی درباره این گزینه‌ها به جمع‌بندی‌ نرسد، گزینه دیگری را هم اضافه کنیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه پرسپولیس کمیته فنی دارد؟ تاکید می‌کند: «ما افرادی را داریم که کارشناس هستند ولی حکم ندارند اما ظرف امروز و فردا اعضای کمیته فنی را هم معرفی می‌کنیم. با توجه به اینکه آقای دایی تذکر بجایی دادند که باشگاه باید کمیته فنی داشته باشد، ما نقطه نظر ارشادی‌شان را روی چشم گذاشتیم و می‌خواهیم انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس را بر عهده استخوان‌خرد‌کرده‌های پرسپولیس بگذاریم.»

درخشان یکی از گزینه‌های پرسپولیس است که در مورد برنامه‌اش می‌گوید:«در برنامه‌ای که به باشگاه پرسپولیس ارائه داده‌ام، تمام مسائل مورد نیاز برای اردوهای تمرینی و آماده‌سازی، بازیکنان مورد نیاز و سایر موارد را آورده‌ام و در واقع برنامه من کامل است. به هر حال تغییر‌هایی در تیم باید صورت بگیرد و اگر قرار است پرسپولیس قهرمان لیگ شود، این تغییرات گریزناپذیرند. در ضمن اگر قرار باشد در پرسپولیس کار کنم، کادر فنی جدیدی را انتخاب خواهم کرد.»

در این میان استیلی جدی‌ترین گزینه مربیگری پرسپولیس است که فهرست نفرات مورد نظرش را در اختیار مدیریت باشگاه گذاشته است. اسامی بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، میثاق معمارزاده، هادی عقیلی، محسن بنگر، پژمان نوری، رضا نوروزی، محمد غلامی، لک چیرا، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا در فهرست استیلی دیده می‌شود.

بازگشت علی کریمی به پرسپولیس

در شرایطی که وضعیت کادر فنی پرسپولیس مشخص نشده است، یک اتفاق مهم در این تیم رخ داد و علی کریمی ستاره سابق سرخ پوشان به پرسپولیس برگشت. این بازیکن پس از توافق با سرپرست موقت باشگاه، به‌عنوان نخستین خرید سرخپوشان در فصل نقل و انتقالات، قرارداد خود را به ثبت خواهد رساند. نکته مهم این است که کریمی سهمیه لیگ برتری محسوب نمی‌شود؛ در ضمن می‌گویند مهدی مهدوی‌کیا هم به‌زودی با باشگاه پرسپولیس مذاکره خواهد کرد. سرپرست موقت پرسپولیس در مورد توافق با کریمی می‌گوید: «همان طور که هواداران می‌دانند کریمی همه این سال‌هایی که در داخل و خارج از کشور بازی می‌کرده، تمایل داشته است در پرسپولیس بازی کند. او با من در تماس بود و گفت که در این یکی دو سال که در ایران بازی می‌کند می‌خواهد در پرسپولیس حضور داشته باشد؛ ضمن اینکه در فهرست 3 مربی‌ مورد نظر پرسپولیس که به ما برنامه دادند، نام کریمی هم وجود داشت به همین خاطر قرار است صبح امروز کریمی به باشگاه بیاید تا با او قرارداد امضا کنیم و او فصل آینده با شماره 8 در خدمت پرسپولیس خواهد بود.

کد خبر 137826

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز